Tuesday 14 November 2017

Forex Islam Qa


72210. Regulering av handel i valutaer Jeg vil gjerne vite om investeringer i Curreny (FOREX Market). Som nå i dag er det veldig vanlig at folk investerer i euro for å tjene penger. En megler fortsetter å ringe meg til å investere USD i Euro. Er handel med valuta halal. Publisert dato: 2005-07-08 Lov være til Allah. Handel i valutaer er tillatt så lenge utvekslingen foregår i samme møte som kontrakten er inngått. Det er lov å selge euro for dollar så lenge utvekslingen foregår i samme møte som kontrakten er inngått. Men når avtalen handler om samme type valuta, som å selge en dollar for to dollar, er det ikke tillatt fordi det er en type riba. I så fall skal de være likeverdige, og utvekslingen må finne sted i samme møte som kontrakten dersom utvekslingen gjelder en type valuta. Beviset for det er rapporten som ble fortalt av Ubaadah ibn al-Saamit (kan Allah være fornøyd med ham) som sa: Allahs sendebud (Allahs fred og velsignelser) sa: Gull for gull, sølv til sølv, hvete for hvete, bygg for bygg, datoer for datoer, salt for salt, like for lignende, samme for samme, hånd for hånd. Hvis typene er forskjellige, selger du likevel, så lenge det er hånd i hånd. Fortegnet av muslimsk, 1587. Det står i Majmoo Fataawa Ibn Baaz (19171-174): Det handler om valuta, kjøp og salg, men det er underlagt betingelsen om at utvekslingen blir hånd i hånd hvis valutaene er annerledes. Hvis en person selger libysk valuta til amerikansk eller egyptisk eller hvilken valuta som helst som hånden er, er det ikke noe galt med det, for eksempel hvis han kjøper dollar for Libysk valutahånd til hånd, bytter den i en sittende, eller han kjøper egyptisk eller engelsk valuta etc for den libyske eller hva valutaen hånden for hånden, er det ingenting galt med det. Men hvis det er en forsinkelse, er det ikke tillatt, og hvis bytte ikke er gjort i samme samling, er det ikke tillatt, fordi det i så fall anses som en slags ribabasert transaksjon. Så byttet må finne sted i samme sittende, hånd i hånd, hvis valutaene er forskjellige. Men hvis de er av samme type, må to betingelser være oppfylt: de skal være like store og utvekslingen skal finne sted i samme sittende, fordi profeten (Allahs fred og velsignelser er sagt) sa: Gull for gull , sølv til sølv Regjeringen om valuta er som nevnt ovenfor hvis de er forskjellige, så det er tillatt at de utvekslede beløpene er forskjellige, så lenge utvekslingen foregår i samme møte. Hvis de er av samme type, for eksempel dollar for dollar eller dinarer til dinarer, må byttet foregå i samme sittende, og de skal være av samme verdi. Og Allah er kilden til styrke. Slutt sitat.106094. Å bestemme seg for å handle i valutaer i FOREX-systemet og betale gebyrer for å utsette avtalen. Er det lov å handle i valutaer på valutamarkedet (forex) over Internett. Hva er din mening om spørsmålet om tabiyeet (angir interesse for ikke å bruke avtale på samme dag) Hva er også din mening om clearingprosessen som er å forsinke å sende inn en til to dager etter at kontrakten avsluttes. Publisert dato: 2008-01-08 Prisen være til Allah. Det er lov til å handle i valutaer hvis avtalen er gjort hånd i hånd og transaksjonen er fri for forhold som fastsetter riba, slik som fastsatt avgift for å forsinke avtalen, som er renter som belastes investoren hvis han ikke gjør det ta en avgjørelse om avtalen samme dag. Med hensyn til hånd-til-hånd-utveksling har dette blitt diskutert i svaret på spørsmål nr. 72210. Med hensyn til gebyrene for å forsinke avtale og handel i marginer, er det utstedt en erklæring fra det islamske Fiqh-rådet om dette, som sier følgende: Prisen være Allah alene og velsignelser og fred være på den ene etter hvem der er ingen profet, vår mester og profeten Muhammad, og på hans familie og følgesvenner. For å fortsette: Det islamske Fiqh-rådet for den muslimske verdensleden, i sin attende sesjon som ble avholdt i Makkah al-Mukarramah fra 10 til 1431427 AH (8. til 12. april 2006), har undersøkt spørsmålet om handel i marginer, noe som betyr at at kunden betaler en liten sum av verdien av det han ønsker å kjøpe, som kalles en margin, og agenten (banken eller på annen måte) betaler resten som et lån, forutsatt at kjøpsavtalen forblir i navnet på agent som et løfte for pengene som ble utlånt. Etter å ha lyttet til den undersøkte undersøkelsen og den detaljerte diskusjonen om dette emnet, er rådets oppfatning at denne transaksjonen innebærer følgende: 1 Handel med kjøp og salg med sikte på fortjeneste, og denne handlingen gjøres vanligvis i større valutaer eller finansielle sertifikater (aksjer og obligasjoner) eller enkelte typer produkter, og det kan omfatte handel med opsjoner, futures og indeksene på store markeder. 2 Lån, som refererer til pengene gitt av agenten til kunden direkte hvis agenten er en bank, eller via en tredjepart dersom agenten ikke er en bank. 3 Riba, som oppstår i denne transaksjonen i form av gebyrer for å forsinke avtalen. Dette er renter som belastes kjøperen dersom han ikke tar avgjørelse samme dag, og som kan være en prosentandel av lånet eller et fast beløp. 4 Kommisjonen, som er pengene som agenten får som følge av investorer (kunder) som handler gjennom ham, og det er en avtalt prosentandel av verdien av salget eller kjøpet. 5 Pantsettelsen, som er en forpliktelse som er undertegnet av kunden, godtar å forlate kontrakten med agenten som et løfte om et lån, gir ham rett til å selge disse kontraktene og ta tilbake lånet hvis kundens tap når en bestemt prosentandel av margin, med mindre kunden øker løftet for å kompensere for en dråpe i prisen på produktet. Komiteen mener at denne transaksjonen ikke er tillatt i henhold til shareeah av følgende grunner: For det første: Det involverer åpenbart riba, som er representert ved tillegg til beløpet på lånet som kalles å betale gebyrer for å utsette avtalen. Dette er en slags haraam riba. Allah sier (tolkning av meningen): O du som tror Frykter Allah, og gi opp det som forblir (på grunn av deg) fra Ribaa (fra nå av) hvis du er (virkelig) troende. 279. Og hvis du ikke gjør det, ta et varsel om krig fra Allah og Hans sendebud, men hvis du omvende deg, skal du ha kapitalbeløpene dine. Avtale ikke urettferdig (ved å spørre mer enn kapitalbeløpene dine), og du skal ikke behandles urettferdig (ved å motta mindre enn kapitalbeløpene dine) For det andre: Agenten fastsetter at kunden må håndtere ham, noe som fører til å kombinere både å gi en låne for noe i retur og betale provisjon, som er lik med å kombinere å gi et lån og selge på samme tid, noe som er forbudt i shareeah fordi Messenger (fred og velsignelser av Allah er over ham) sa: Det er ikke tillatt å gi et lån og selge på samme tid Hadesen ble fortalt av Abu Dawood (3384) og al-Tirmidhi (3526), ​​som sa at det er en hasan saheeh hadeeth. I dette tilfellet har han hatt nytte av lånet hans, og fuqaha er enstemmig enige om at hvert lån som gir en fordel er haraam riba. For det tredje: Forhandlinger som gjøres på denne måten i de globale markedene, involverer vanligvis mange kontrakter som er haram i henhold til shareeah, for eksempel: 1- Dealing i obligasjoner, som kommer under overskriften til riba som er haraam. Dette ble sagt i en resolusjon fra det islamske Fiqh-rådet i Jeddah, nr. 60, i sin sjette økt. 2- Avhenger uavhengig av selskapets aksjer. Den fjerde erklæringen fra det islamske Fiqh-rådet for den muslimske verdensliga i sin fjortende sesjon i 1415 AH uttalte at det er haram å handle i aksjer i selskaper hvis hovedformål er haram, eller noen av deres forhold involverer riba. 3- Selge valutaer gjøres vanligvis uten hånd til håndbytte, noe som gjør dem tillatelige i henhold til shareeah. 4- Håndtering av opsjoner og futures. En beslutning fra det islamske Fiqh-rådet i Jeddah nr. (63), i sin sjette sesjon, uttalt at opsjoner ikke er tillatt i henhold til shareeah, fordi gjenstanden for å handle i disse kontraktene ikke er penger eller tjenester eller en økonomisk forpliktelse som det er lov å bytte ut. Det samme gjelder futures og handel i indekser. 5- I noen tilfeller selger agenten noe han ikke eier, og selger det man ikke eier er forbudt i shareeah. For det fjerde: Denne transaksjonen innebærer økonomisk skade for de involverte parter, spesielt kunden (investor), og til samfunnets økonomi generelt, fordi den er basert på å låne til overskudd og ta risiko. Slike saker innebærer vanligvis bedrageri, misvisende mennesker, rykter, hoarding, kunstig prisvekst og rask og sterk prisvekst, med sikte på å bli rik raskt og anskaffe besparelser av andre på ulovlige måter. Derfor kommer det under overskriften til å konsumere folks rikdom ulovlig, i tillegg til å avlede rikdom i samfunnet fra ekte, fruktbar økonomisk aktivitet til denne typen risiko som ikke har noen økonomisk fordel, og det kan føre til alvorlig økonomisk uro som vil forårsake stort tap og skade i samfunnet. Rådet anbefaler finansinstitusjoner å følge finansieringsformene som er foreskrevet i shareeah, og som ikke involverer riba og lignende, og ikke har skadelige økonomiske effekter på deres kunder eller på økonomien generelt, som shari-partnerskap og lignende. Og Allah er Kilden til styrke. Må Allah sende velsignelser og fred på vår profet Muhammad og hele hans familie og følgesvenner. Slutt sitat fra Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami. utgave nr. 22, s. 229. Vi ber Allah om å lede oss og deg. Og Allah kjenner best. Forever Valutaveksling (Forex) Vennligst informer oss om Shari-avgjørelsen om handel på valutaer online via Forex-systemet. Jeg er godt trent i det og kan bruke den til å tjene penger, men jeg er redd for å være involvert i noe haram. Vennligst svar meg, må Allah gi barmhjertighet og veiledning over deg. Det er tillatt å handle i ulike utenlandske valutaer, for eksempel å bytte dollar til Riyals, forutsatt at det er rentefrit. Profeten (fred og velsignelser være over ham) sa, men typene (av transaksjonelle varer) er forskjellige, så handler som du vil så lenge det er en hånd-til-hånd-utveksling. Og Allah vet best. Relatert QampA Relatert Q038A Populære EmnerForex Valuta Trading Forex Valutahandling Av Mufti Muhammad Taqi Usmani Skrevet: 11 Zul Qa8217Dah 1424, 22. november 2007 Q.) Er Forex Currency Trading Halal Jeg har vedlagt et dokument som beskriver aspekter av virksomheten. A.) Jeg gikk gjennom papirene sendt av deg. Jeg er av den oppfatning at disse transaksjonene ikke er i samsvar med shariah. Den svært betingelsen at du ikke kan ta imot den kjøpte valutaen gjør det uoppnåelig. I tillegg er det andre elementer i henhold til min kunnskap som gjør denne handel ulovlig i sharia, for eksempel salg, salg, kortsalg mv. Dette er i tillegg til at valutaene er opprinnelig et bytte og bør kun byttes ut personlig bruk i forskjellige land. Å gjøre dem til en handelsvare bare for å tjene profitt er også mot den grunnleggende filosofien om islamsk økonomi. Jeg vil derfor ikke råde deg til å nyte denne handel. Relatert QampA

No comments:

Post a Comment